keskiviikko 12. helmikuuta 2014

I just love love love Marimekko

Onkohan sitä tullut tiettyyn ikään, kun Marimekko-rakkaus vaan syvenee syvenemistään? Olen tykännyt aina klassikkotasaraitapaidoista, lasten vaatteista ja monista Marimekon kankaista. Mielestäni Marimekon ja Vallilan kuoseissa on paljon samaa ja molemmat kolahtaa täällä todella kovasti! Myös Unikko-käsilaukku löytyy sinisenä ja sen olen ostanut jo varmaan ainakin 15 vuotta sitten :) Sininen kausi on kyllä jo takana päin ja niin käsilaukkukin odottelee uutta tulemista vaatehuoneen kätköissä.

Tällä hetkellä mun suurin rakkauteni on Marimekon mekot ja tunikat! Tykkään niiiiin monesta, että ahdistaa, kun kaikkia ei voi mitenkään saada. Tällä hetkellä ei taida olla mahkuja yhdenkään mekon ostoon :D Siitä huolimatta halusin laittaa tänne mun lemppareita tämän kevään mallistosta. Ootko sä jo tutkinut verkkokaupan sisältöä ja uuden malliston valikoimaa?

Tiimalasi-mekko <3
Häivä-mekko
Raglan-mekko
Biki-mekko
Eme-paita
Rasti-mekko
Halla-takki

Manco-mekko
Pihla-mekko

Tepeu-mekko

Eme-paita
Ihvi 2-mekko

Ilma-paita

Ateljee-mekko

Talia-mekko

Sääpäiväkirja ja Siirtolapuutarha - yhdessä ja erikseen <3








 Kankaissa on monia kuoseja, joista tykkään mutta Isot kivet ja Räsymatto on erityisesti mieleen :)





 Kovin on mustavalkoinen mun ja Marimekon rakkaustarina :D Huomaatte varmaan, minkä takia mun toivelistan toteuttaminen kävisi kovasti lompakon päälle! Kotihoidontuella ei saisi kuin just ja just kaksi mekkoa.. ;) Monista mekoista oli useampikin värivaihtoehto. Jotenkin myös tuo tomaatinpunainenkin tuntuu nyt houkuttelevalta! Marimekkoa multa löytyy tällä hetkellä ihana juhlamekko Mombasa ja Myysi-paita <3 sekä melkein loppuunkulutettu tasaraitapaita pitkähihaisena. Se täyttää tai on jo täyttänyt 20vee, joten kestävistä vaatteista on kyse. Lapsille olen ostanut kirpparilta Marimekon paitoja ja yöpaitoja (palloja ja tasaraitaa) ja ovat myös todella hyvässä kunnossa.

Jos löydät vielä jostain Mombasan niin ostaostaosta. Tykkään ihan hurjasti! Ostaisin varmaan toisenkin jos löytäisin! Väri sopii hyvin niin blondille, brunetelle kuin punahiuksisellekin :)
Mombasa (vyö ei kuulu mekkoon)
Myysi-paita <3
Kaikki kuvat: www.marimekko.fi, google.fi ja Marimekon kanta-asiakaslehti


Nämä vaatteet ovat mun lempparivaatteita ja niiden myötä oon löytänyt Marimekon vaatteet uudestaan. Joskus ajattelin, että Marimekon vaatteet ovat muodottomia telttoja mutta en todellakaan enää. Miehelle sanoinkin Mombasan oston jälkeen, että nyt löysin mekon, jota r a k a s t a n. Se on niin mun. Samoin Myysi oli rakkautta ensi silmäyksellä ja on luonnossa vielä paremman näköinen kuin tuossa kuvassa!
Marimekolla on monia todellatodella mukavia, helppoja, muunneltavissa olevia vaatteita, joissa on oikeasti hyvä olla :) Suosittelen siis oikein lämpimästi!

Jään vielä haikailemaan ja täyttämään lottokuponkia ;) Meneekö meidän maut yhteen - oliko näistä mikään sun mieleen?



p.s. Jos Myysi-paita kiinnostaa niin huomasin tuossa googlatessa, että se on alessa Marimuksu-sivuilla ja sinne pääset klikkaamalla tästä. Uuden kevätmalliston ja paljon muuta löydät Marimekon omilta nettisivuilta täältä.








12 kommenttia:

  1. Meillä näyttää olevan samat suosikit. Nuo astiat on myös niin ihania.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ajattelinkin, että sä saatat tykätä näistä myös. Varsinkin nuo astiat oli sellaisia, että teidän koti tuli niistä mieleen!

      Poista
  2. Minä olen aina tykänny Marimekosta ja mulla on käyny vähän sama, vanhetessa tykkään aina vain enemmän. Tuo Pihla -mekko on sellanen, jota olen itsekin käynyt kuolaamassa :) Saa nähdä, millon tulee se päivä, jolloin se löytyy minun vaatevarastosta.
    Kajaaniin on tulossa liike, joka myy pelkkää Marimekkoa, ah ihanaa :) rohkenenkohan mennä ollenkaan, etten kanna kaikkea kotiin :)
    ~Tuulia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi tuo Pihla on munkin lemppari. Mä tykkäsin ehkä himpun enemmän vielä siitä hihattomasta versiosta.
      Tuo liike voi olla aika paha.. Mutta sinne vaan. Ja luottokortti mukaan! Susta tulee vielä meidän Carrie ;)

      Poista
  3. Oi ja voi, suurin osa tämän postauksen tuotteista sais kyllä muuttaa myös minun tykö asumaan! Tykkään niistä tosi paljon :)

    -Tiina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Tiina ja kiitos viestistä! Ja sinne jäi vielä paljon, mitä olisin halunnut.. Kaikkea en kehdannut tähän edes laittaa ;D

      Poista
  4. Mua oikein nauratti ääneen,että nyt löyty kyllä niin erimakumieltymykset meistä ystävyksistä ;)

    Mä en oo nimittäin oikein ikinä päässy tähän Marimekon makuun,vaikka niin perisuomalainen ja 100%:sen ylpeä siitä oonki.Ja vaikka koitan suosia suomalaista aina tilaisuuden tullen,niin Marimekko ei kuulu mun pukeutumiseen (yhtä pallopaitaa,jonka kirppikseltä löysin, lukuunottamatta) eikä sisustukseen.
    (Kukkaro kiittää ;)! )
    Jos noista pitäisi joku tuote valita niin valkkaisin tuon Talia-mekon :).

    Hienoa silti,että meillä on tällainen suomalainen ylpeyden aihe! Hieno uranousu ja huippua,että se on saavuttanut mainetta ja kuuluisuutta aina maailman äärissä asti!

    Ja ihanaa,että makuja ja mielipiteitä on niiiiiin monta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, enpä olis heti osannut ajatella, ettet sä tykkää näistä ollenkaan. Mutta nyt kun aattelen niin teidän koti on niin sun näköinen enkä sinnekään osaisi vaikka noita Marimekon graafisia kuoseja laittaa :)
      Toivottavasti kestät jos mä tuun joskus mun Myysi-paita päällä teillä käymään ;D Aion alkaa aivopestä sua pikkuhiljaa ;D

      Poista
    2. Mua ei haittaa vaikka tulisit yökkäreissä meille tai missä asussa tahansa ;)!
      Oli vaatetus mikä tahansa niin AINA oot yhtä TERVETULLUT <3

      Vai aivopesua luvassa... ;)

      Poista
  5. Minulla ei vaatteissa Marimekkoa näy, unikkosukkia lukuunottamatta. Mutta laukkuja, sontikkaa ja erilaisia verhoja löytyy. Osan olen ostanut kankaina ja ommellut ite, osan verhoista olen löytänyt kirppareilta. Myös Israeliin siskoille ja siskojen tytöille olen antanut lahjaksi verhoja, tyynyjä, tabletteja, kulhoja ja purkkeja. Sekä niitä unikkosukkia.
    Erikoisin paikka, johon olen marimekkoon törmännyt, oli Namibian suomalaisella koulukodilla. Siellä oli monenlaista kuosia verhoina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ootko löytänyt kirppikseltä ihan kunnolla vanhoja Marimekon kankaita? Aika hauska, että Namibiasta saakka löytyy Marimekkoa! Niiden värikkyys kyllä varmasti sopii sinne hyvin :)

      Poista

Olisi kiva, jos jättäisit viestin käynnistäsi :)