keskiviikko 26. helmikuuta 2014

Herkkuja ja kaitaliinaa

 Monet teistä varmaan tietävätkin, kuinka paljon mä tykkään väkertää täytekakkujen ja muidenkin leipomusten parissa. Kun vain olis aikaa tehdä enemmän! Silloin taidotkin parantuisivat. Nyt pikkumies sai juhlia synttäreitään "hieman" pulleiden muumien kanssa :D Olisi varmaan pitänyt laittaa sokerimassa hetkeksi kylmään. Nyt muumeja muotoillessa suht normaalista muumista tuli hetkessä useammankin täytekakun yksin syöneen näköinen :D Idean kakkuun löysin googlen avulla Vaaleanpunainen Nonparelli -nimisestä blogista.

Valkoisissa palluroissa luki sankarin nimi. En ole käyttänyt lastemme nimiä täällä blogissa, joten vaikka tämä kakkukuva hieman siitä kärsikin niin päätin nimen piilottaa vielä tässäkin.

Pulleromuumit <3

Muita pöydän antimia oli sitten Villahovin Anskun ohjeella tehdyt voisarvet. Tykkäsin kyllä! Koska mulla ei ollut tarpeeksi kiire (iso hah!) synttäriviikolla niin tein vielä pöytään uudet kaitaliinat. Verhokangasta Anttilasta ja sitten vaan suikale neljään yhtä suureen osaan ja saumojen ompeluun. Vielä harkitsen, onko ne liian pitkät. Mutta nätit on jo nyt <3 Onnea on iskän saumuri :)


Täällä vietetään perheen yhteistä hiihtolomaa ja niiiiin nautitaan. Upeaa olla vailla suurempia suunnitelmia :)
Vielä lupaan ainakin yhden herkkupostauksen (todellatodella hyvien muffinssien ohjeen) ja sitten jo jotain muuta.

Rentouttavaa torstaita lomailijoille ja teille töissäkävijöille tehokasta torstaita ;)


6 kommenttia:

  1. Hieno kakku ja ihanat kaitaliinat. Olet sä kyllä taitava!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Johanna! Mä oon sitä mieltä, että kaikkea täytyy kokeilla. Joskus onnistuu ja joskus taas ei :D Mutta kokeilla pitää. Mä taas ihastelen niin sun kädentaitoja! Osaat jos jonkinlaista :)

      Poista
  2. Suloiset muumit ja nätit kaitaliinat, kädentaidot on selvästi hallussa :) Odotan innolla muffinssien ohjetta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Muffinssiohjeen lupaan huomiselle!

      Poista
  3. Voi miten upea kakku! Oon kyllä niin kade kaikille taitaville kakkutaitureille, itellä ihan surkeat lahjat noiden kakkujen tekoon :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Jenni, mä oon sanonut monelle, että koristeiden teko on vain siitä kiinni, että uskaltaa kokeilla! Se on yllättävän helppoa ja kukkien tekoon mä itse käytän muotteja (paitsi ruusuihin) :) Nyt sulla on juhlat tulossa niin ei muuta kuin kokeilemaan!

      Poista

Olisi kiva, jos jättäisit viestin käynnistäsi :)