perjantai 2. elokuuta 2013

Astiat - one of my favourite things!

Astiat <3 Tarviiko enempää sanoa? Mä rakastan astioita. Muistan, kuinka nuorempana kihlojen, naimisiinmenon aikaan mietin kovasti, mitä astiastoa alkaisimme kerätä. Ajattelin, että valitsen yhden sarjan ja kerään siitä kaiken. Tutustuin moneen ihanaan astiastoon ja rakastuin Kermansaven valkoiseen Oliiviin ja tuo rakkaus on kestänyt. Häistä on jo monen monta vuotta ja edelleen meillä käytetään samaa sarjaa.

Sarjauskollisuus on kyllä nuoruuden juttuja, sillä noiden vuosien jälkeen oon löytänyt uusia astiarakkauksia Pentikin valikoimasta, kuten Inkivääri- ja Tempo-sarjat. Tykkään tällä hetkellä kovasti Annon astioista sekä Arabian Piilopaikasta. Mun mielestä on kiva yhdistellä eri sarjoja ja koota niistä yhtenäinen kattaus värien avulla. Aiemmin en jotenkin ehkä uskaltanut kokeilla vaan pitäydyin yhdessä sarjassa mutta voisiko sanoa niin, että vuosien kuluessa oma tyyli on löytynyt ja rohkeus tehdä eri tavalla kuin mihin on aiemmin tottunut.

Ystävämme kyläilivät meillä jokin aika sitten ja olin juuri ostanut uusia Marimekon servettejä ja niiden myötä syntyi senkertainen kattaus. Astiamme ovat valkoisia, luonnonvalkoisia tai kirkkaita, joten niiden yhdistely värien tai kuosien avulla käy helposti.

Takana näkyvä tarjoitin on Iittalaa, tarjoiluastiat Pentikin Inkivääriä, muki Pentikin Tempoa, asetti ja jälkiruokakulho Kermansaven Oliivi, servetti Marimekkoa, lasi Iittalan Sarjaton ja lasinen jälkiruokakulho kihlalahja pappalta <3






Lasipurkki AmandaB:tä, ostettu Halpahallista :)
Sininen frisbee halusi aivan ehdottomasti kuvaan mukaan :D
Astiaston valinnassa kannattaa siis miettiä ensiksi väri, sitten mieluinen muotokieli ja muistaa sekin, että yhdistelemällä eri astiastoja voi saada aikaan oman näköisen ja toimivan kokonaisuuden :) Ootko sä samaa mieltä?


 p.s. meinasin laittaa tähän loppuun mun astiatoivelistaa mutta siitä olis tullut niin pitkä, että se taitaa tarvita oman postauksen :D

6 kommenttia:

  1. Täälläkin on hurahdettu astioihin, tosin vasta nyt vähän aikaan sitten :D En oo koskaan kerännyt mitään tiettyä sarjaa ja siks meillä astiat on ns. sekalaista seurakuntaa. Nyt Greengatea oon keräilly, mutta joku perus teeman astiasto olis kyllä kans kiva (valkoisena). :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Greengate on kyllä ihana! Mä oon monesti niitä ihaillut kaverillani mutta en oo vielä ostanut mitään. En osaa valita, mikä niistä olis ihanin :D

      Poista
  2. Kun lähdin kotoa opiskelemaan, ostin 6 hengen teema aastiaston. Sinisenä. Vuosien saatossa olen ostanut rinnalle valk teemaa ja niitä ah niin ihania muumimukeja :) kahviastiat minulla on isoäidin ostamat oikein ihanat ja kukkaset kultareunoilla :) kastehelmeä olen myös saanut lahjaksi. Summa summarum... Eli Kauniita ovat sinun astiat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teema on hyvä valinta! Selkeälinjainen ja ajaton :) Meiltä löytyy kans muumimukeja vinopino. Ne on ihania!

      Poista
  3. Ehdottomasti pitää olla oman näköistä :) Toistaiseksi meillä on keräilty vain yhtä sarjaa, astiakaappiini voi kurkistaa tästä

    VastaaPoista

Olisi kiva, jos jättäisit viestin käynnistäsi :)