tiistai 11. kesäkuuta 2013

Aina ei mee niin kuin Strömsössä

 ja täytekakkupohja näyttää tältä :D Ensimmäistä kertaa ikinä sain pohjan epäonnistumaan näin totaalisesti. Juurikin silloin, kun olisi pitänyt olla tehokas. Kuinkas muuten. No, ei muuta kuin uusi pohja uuniin :)


Sain ystävältäni oppitunnin ruusujen teosta ja niitä väsätessä menikin pari iltaa :) Vielä täytyy treenata - vaikeaa puuhaa! Siis terälehtien teko ei ole vaikeaa mutta se, että saa kukasta ruusunnäköisen oli varsinainen mission impossible mulle :D Joistakin ruusuista tuli tosi suuria ja ei ehkä niin ruusun oloisia. Täytyy siis vielä harjoitellaharjoitellajaharjoitella.

Kakut tuli kummisetäni 60-vuotissyntymäpäiville ja onneksi maistuivat kaikille. Kakkujen sisällä oli mansikka- ja suklaamoussea. Pursotukset on tehty Flora Vispillä, ruusut ovat sokerimassaa ja lehdet marsipaania. Koristeiden päälle sirottelin vielä tomusokeria ennen tarjoilua.

Kakun koristeluideat on varastettu kaveriltani. Hänellä on ihana blogi nimeltä Talo Tähtitaivaan Alla. Suosittelen <3

Nuppuja kakun sivuilla

Kerma näytti vähän keltaiselta, kun kukat olivat kirkkaanvalkoisia. Näissä kuvissa väri vääristää vielä enemmän kuin luonnossa.


Jos Kikke luet tätä niin varaan pursotustunnin seuraavaksi! Se on kans niin vaikeaa.. Ja mitähän muuta mä vielä haluaisin oppia ;)

Makeaa loppuviikkoa!


6 kommenttia:

  1. Hih! Tekevälle sattuu, mut ei haittaa mitään, kun uudesta kakusta tuli erityisen hieno. Koristeet on upeat! Älä suottä vähättele itseäsi, mun nakkisormilla ei olisi pikkunäpertämisestä tullut kuin valkoisia lumipalloja! Mutta niinhän se on, että mitä enemmän tekee sitä taitavammaksi tulee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä musta tuntui ruusuja tehdessä, että mulle on annettu oversized fingers :D Kaveri laskeskeli tehneensä niitä opiskeluajoista asti, joten hitusen enemmän oli kokemusta ja taitoa sormissa - käy ihmeessä vilkaisemassa tuota blogia, jos et oo jo käynyt. Mä luulen, että sisustuksellisestikin se vois suhun kolahtaa :)

      Poista
  2. Ihanat kakuthan niistä tuli!Hyvähyvä :)!Sä olit esimerkillinen oppilas ;),harjoitus tekee mestarin pätee näissäkin!Ja konditoriataitojen opiskelua voidaan hyvin jatkaa pursotusten merkeissä seuraavan kerran!Mä tilaan sulta sitte vastaavasti pitsimattovirkkauskurssin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vaan kovasti avusta ja neuvoista <3 Virkkauskurssi järjestyy varmasti :)

      Poista
  3. Kommentointi käy nyt helposti myös puhelimella,ku robottivarmennus on pois :)!Ennen mun känny ei hyväksyny kommentointia tänne ei millää...mutta nyt toimii,jes :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä otin sen pois jonkun aikaa sitten. Aattelin, että kokeillaan taas hetki, tuleeko niitä spämmejä. Vielä oon ainakin selvinnyt ilman :)

      Poista

Olisi kiva, jos jättäisit viestin käynnistäsi :)