perjantai 10. toukokuuta 2013

Baka, baka liten kaka, rulla, rulla liten bulla. Ringla, ringla liten kringla, mjöla den och pricka den och… skjuts in i ugnen.

 Tehän tiedätte, että mulle leipominen on ykkösjuttu. Se harrastus, joka vie ajatukset pois kaikesta muusta. Leipoessa rauhoitutaan, nautitaan, maistellaan ja iloitaan onnistumisesta (tai sitten mietitään, mikä meni vikaan :D) Harvoin kuitenkaan leipomukset jää syömättä, vaikkei ne täysin onnistuisikaan :)

Leipominen on myös välineharrastus. Mies voisi sanoa tästä painavan sanansa mutta en anna ;) Mä olen vuosien mittaan hankkinut erilaisia vuokia, koristelutarvikkeita ja -materiaaleja. Muutaman koristeluun opastavan lehdenkin olen hankkinut. Samoin reseptikirjoja löytyy jo jos jonkinlaista mutta aina haluaisin jotain lisää! Haluaisin vielä Sikke Sumarin, Leila Lindholmin (tuttu Leila leipoo/Leila bakar-ohjelmasta) sekä Mette Blomsterbergin (tuttu Sokerileipurin herkut/Det Sode liv-ohjelmasta) kirjoja sekä muutaman muun vielä täydentämään reseptihyllyä.

Haaveilen siis tosi usein erilaisista leivontatarvikkeista ja selailen niihin liittyviä nettikauppoja. Leilas generalstore.comin sivuilta löysin jotain, joka varmasti tekisi leipomisesta vieläkin mukavampaa, vai mitä mieltä sä olet?
Tuo bottleopener olis ihana! Olispa limsapulloissa vielä sellaiset metalliset korkit!

Tämän väriset leivontavälineet saa jo ulkonäöllään hyvälle tuulelle. Ei olisi edes aina pakko leipoa :D

Näillä onnistuis niin koristelu kuin erilaisten leivosten ja esim. sconessien teko :)

Ainakin nuo piparileimasimet on pakko saada!
Leilas generalstore.comista löytyy myös paljon muuta - kurkkaamaan pääset tästä! Yllä olevat kuvat olen lainannut täältä. Syvälle reseptien ihmemaahan pääset sukeltamaan tästä. Var beredd att läsa lite svenska ;)

Leipomisiin!


2 kommenttia:

  1. Meillä onkin siis sama intohimo. Tykkään kanssa leipoa ja kun pääsen erikoisliikkeeseen (kuten confettiin) lähtee mopo ihan käsistä. Tykään myös Leilan kirjoista, lainailen niitä kirjastosta ja Kinuskikissan kirjan ostin oikein kaupasta ihan omaksi. Suosittelen sullekin sitä, vai onko se jo sulla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kattelin viimeksi noita kirjoja Adlibrikseltä ja olivat suht edullisia. Tilaus jäi vielä tekemättä mutta kyllä kohta on pakko saada jotain uusia reseptejä :) Mä tykkään kirjoista enemmän kuin nettiohjeista. En jaksa aina aukaista konetta, kun haluan jonkun ohjeen :) Kinuskikissan kirjaan oon selaillut kaupassa - kiitos suosittelusta. Täytyy laittaa sekin ostoslistalle :)

      Poista

Olisi kiva, jos jättäisit viestin käynnistäsi :)