maanantai 7. helmikuuta 2011

Ideat paperille

Lehtiä selaillessa oon leikellyt erilaisia ideoita, kuvia huonekaluista sun muista talteen ja nyt rakennusprojektin konkretisoituessa tehnyt niistä ideakirjan. Tuossa alla olevassa kuvassa on mun muistikirjat :) Keltainen vihko on ostettu vuonna 2002 ja sitä on alettu täyttää Kotkan asuntomessuilla ja ihan viimeiset sivut siitä kului talon pohjapiirrosta suunnitellessa. Punaiseen vihkoon olen nyt listannut vähän siistimmin mieluisia tapetteja ja lattiamateriaaleja sekä miettinyt, mitä huonekaluja uuteen kotiin pitää hankkia ja mitä vanhoja säästetään, kunnostetaan tai mitä tehdään itse. Ja tuo alimmainen sketch book on se mun ideakirja :)



Oon merkinnyt jokaista huonetta kohti sivun tai kaksi sekä sitten muutamia sivuja pihaa, parveketta, terassia ja muita ideoita varten. Tässä on ideat kuistia varten :)

Näitä keittiöideoita oonkin tavallaan jo esitellyt aiemmin.

 Kylppäri-ideoita mulla olisi useampaankin kylpyhuoneeseen :D

Tässä pihaan ja terassiin liittyviä asioita. Oon yrittänyt kerätä vihkoon myös vinkkejä pitemmällä tähtäimellä. Näitä puutarhaan ja betoniruukkujen tekoon liittyviä juttuja en tuu tarvitsemaan vielä pitkään aikaan mutta ne oli ideoita, joista tykkäsin niin nappasin ne talteen.
 Kierrätyspiste meillä tulee todennäköisesti joskus autotalliin. Sieltä voi viedä sitten isomman satsin kerralla eikä tarvi aina pikkupusseja kuljetella :) Tässä kuvassa oli jotenkin ihanan näköinen kierrätyspiste - tästäkin tuli mummolafiilikset. Melkein voin tuntea nenässä kellarin ihanan tuoksun :)

Tälle sivulle oon kerännyt juttuja, joita en osannut sijoittaa vielä mihinkään kamariin mutta joista tykkään kovasti.

Vihkon välistä löytyy myös pari tapettinäytettä. Niitäkin on tullut jo tilattua :D Oon löytänyt tosi kivoja tapetteja netistä mutta niistä ja nettikaupoista kirjoittelen joku toinen kerta. Nyt ruoanlaittoon!





Pakkasen pauketta alkuviikkoon!
Jane

4 kommenttia:

  1. Tuo kuisti näytti ihanalta, mulla on vähän samanlaiset suunnitelmat ;)

    VastaaPoista
  2. Se on kyllä ihana! Meillä on vielä vähän mietinnässä, tuleeko siihen kiinteä penkki vai ehkä sellainen "puistonpenkki"-tyylinen ratkaisu. Molemmat kun kiehtois. Aluksi puolet kuistista on varattu vaunujen säilytykseen, joten saan vähän mietintäaikaa :)

    VastaaPoista
  3. tuo alin tapetti on meillä oh+k, olivat DT mallistossa valmiina, voin suositella isommallekin pinnalle =)

    VastaaPoista
  4. Taas yksi syy lisää, miks meiän pitäis päästä teille Niina pian kylään. Tuo toinen puolisko on hieman epäileväinen sen suhteen ja mä tykkään kauheasti. Sitä tulis meillä ehkä portaikkoon ja yläaulaan.

    VastaaPoista

Olisi kiva, jos jättäisit viestin käynnistäsi :)